onsdag, februari 11, 2009

Lite fler nyheter + en GRYM utlottning!

Har ni sett mina nya banner? Den har jag fixat till själv efter lite pillande i Photoshop. Inte illa för ett första försök, va? Jag lover, den ska utvecklas lite till men just nu har jag inte tid att sitta vid datorn alltför länge. Har några projekt i bakfickan som måste bli klara. Mer info om det finns sista i dagens inlägg!
Ska vi fortsätta kika på lite nyheter från USA, så här ett par veckor efter CHA? Tycker jag vi gör! Missa inte heller länken till en fantastiskt utlottning där ett Quickutz Cookie Cutter-alfabet finns att vinna.
Tim Holtz
Ni kanske redan har sett dem men de tål ju att tittas på: Tim Holtz nya stämplar!

Vad ska man säga? Inte ens jag, som definitivt inte gillar collagestämplar, kan låta bli och sukta en hel del efter dessa godbitar! Är ni sugna på dem så finns en del hos Hobby & Hantverk!

My Minds Eye
MME har ju länge varit ett av mina favoritföretag när det gäller papper, härligt tjocka ark med en fantastisk struktur! De fyra nya kollektionerna heter:

Bloom & Grow - Grow & Bloom & Grow - Bloom

BellaBella - French Flea Market & BellaBella - Bellezo
Speciellt de två nedre tycker jag verka vilja bo hos mig! Jisses, vilka fina papper!!
Chatterbox
Chatterbox är ett företag som var hur stora som helst när jag började scrappa men som hamnat lite i skymundan de senaste åren. Men jag bara MÅSTE visa er deras Album Stand! Här snackar vi shabby chic med en liten twist:

Vi snackar alltså om ett litet otrligt charmigt Album Stand i Antique Bronze som är nästan 33 cm högt. På denna ursöta hållare kan man placera vilka album som helst. Tänk vad man skulle kunna skapa tillsammans med en BIA!!!

Så här ser den ut "naken".

Chatterbox har även släppt två fina minialbum:

Först har vi det urcoola Denim Album! Visst får man ideér om vad man skulle kunna göra med de där gamla jeansen som kanske bara ligger där i skåpen och dräller?!?!

De har även en fint Canvas Album. Båda albumen kommer med inte mindre än 8 tjocka linnestrukturerade sidor och lite fina dekorationer samt ringar att fästa ihop albumet med.
Utlottning hos Karin!
Avslutar idag med att tipsa er om att Karin har en makalös utlottning i sin blogg! Hon lottar ut ett sprillans nytt Quickutz Cookie Cutter-alfabet:

Vill du också vara med? Kika då in hos Karin och lämna ett litet avtryck! Passa även på att se allt fint Karin skapat!

Nästa bidrag i bloggdjungeln blir en liten tjuvtitt på ett gästspel av mig hos en butik som jag hade nöjet att färdigställa på minimaran hos Mariante! Hon har bilder på det överbelamrade pysselbordet i sin blogg... Att fyra personer kan ha så mkt prylar....TACK Mariante för en underbar träff och jag hoppas innerligt vi snart kan göra om det! Missa INTE heller hennes underbar alster hon gjort som gäst-dt hos PrickigForm.....makalöst - som vanligt!

Inga kommentarer: