torsdag, oktober 01, 2009

Första gäst-DT-alstret!

Då var det dags att visa upp det första alstret som jag skapat som gäst-DT hos Bumblebee! Fick ett härligt paket med massor av BossKut-dies, papper samt en canvas. Resultatet? Varsågoda!

Kör texten rakt av från Bumblebees blogg!

Höstmörkret sänker sig sakta över oss och vi vet ju alla vad som lurar i skuggorna... Spöken och monster! De smyger omkring där och laddar inför halloween i slutet på månaden.

Jag tänkte att det är bäst att vara förberedd på alla små minimonster som kommer att knacka på vår dörr så jag gjorde en canvas med halloweentema för att önska dem välkomna!

Som grund har jag en 12x12" (30x30 cm) canvas och den har jag först målat med akrylfärg i svart, silver och lila. Även kanterna är målade.

Min Cuttlebug har gått varm som ni ser! BossKut har flera fina dies med halloweenmotiv. De är superlätta att arbeta med! Till skillnad från många av Quickutz dies är det inga problem att få skuggor och annat på rätt plats för det syns tydligt på bilderna på diesen hur det "ska" se ut. För att få lite extra effekt har jag fyllt i de flesta skåror i diesen med en supertunn penna samt chalkat runt kanterna.

Jag har använt mig av följande dies - samtliga hittar ni hos Bumblebee:

Flying Ghost #0493

Happy Ghost #0494

Pumpkin Ghost #0498

Haunted House #0486

Happy Pumpkin #0495

Spooky Tree #0842

Pumpkin #0849

Pumpkin Tree #0844

Witch Broom #0846

Som bakgrund för de handgjorda monstren - mumien och Frankensteins monster - har jag använt en bit av ett papper från Fontwerks, nämligen "Stripes" från deras "London Collection", som jag har blingat till med Stickles - Lavender och Orange Peel. Titeln är utstansad i Quickutz Blossom Grand som även den fått lite bling i form av Stickles - Orange Peel!

BUUUU! på er!

/Marie

Inga kommentarer: