torsdag, juli 22, 2010

Dags, va...???

Har ju faktiskt skapat en hel del utan att visa upp det i min egna blogg... Fy skäms! Så här kommer äntligen ett livstecken! Finns även att ses i Creativicas blogg! På min sons skola har de varje vår en Crazy Hair Day. Eftersom sonen slutat förskoleklassen så fick han vara med för första gången. Det blev en ruffsig och coolt silvrig ”rockstjärnefrisyr” – så lät i alla fall beställningen! Inte nog med attt han själv tyckte att han var otroligt cool i håret, han vann första pris för skolan coolaste frisyr!! Oerhört stolt fick han ta emot ett diplom som numera sitter på väggen i hans rum:

Paper Lofts ruffiga kollektion Now and then satt som smäcken! Jag har använt pappret I know och för att göra det ännu coolare satte jag öljetter i matta metallfärger i kanten runt hela stjärnan. För att inte dölja det snygga pappret helt så valde jag att göra ett ”utvik” där jag fäst resten av fotona. Jag valde ett silvergrått cardstock som jag vek och limmade fast fotona på. På framsidan av utviket vill jag ha något maffigt metalliskt och knipsade då av loopsen och benen på 4 stycken Loopy brads. Dessa pryder nu hörnen på första fotot!

För att ytterligare betona ruffigheten i lo:n har jag slipat kanterna på fotona med en vanlig nagelfil och sedan repat med en nål. En touch av en vackert grå Fluid Chalk fick avsluta. Till journalingen har jag använt en Zig Photo Signature-penna. Oslagbar på glatta underlag då den fungerar exakt som en spritpenna/overheadpenna men är syrafri! Titeln består av en chipboardstjärna samt Thickers som jag embossat med silver. Färglade alla sidor med en brun penna och stjärnan fick sedan även en stämplad swirl för att återspegla swirlarna i pappret.

Allt material finns hos Creativica!

4 kommentarer:

maxell sa...

:) Jag gillar verkligen håret och dokumentationen av det hela. Rock n roll!

Maiden sa...

Wow vilken läcker layout! Gillar verkligen allt! Stjärnan, silvret, öljetterna - Allt!!
Rock n roll liksom! :-)

stephi sa...

som vanligt, jättefint! Vilket bra pappersval, snygg detalj med öljetterna.I give you 12 points!!

Cornelia sa...

Alldeles fantatisk LO och ett minne verkligen värt att bevara!